Παναθηναϊκός: Ο διπλός ρόλος του Γκατσίνοβιτς στο 3-4-2-1 και οι στιγμές ποιότητας | Blog – Νίκος Αθανασίου

0
54

O Nίκος Αθανασίου με την βοήθεια του Wyscout γράφει για το ενδεκαδάτο ντεμπούτο του Μιγιάτ Γκατσίνοβιτς στο πρωτάθλημα με την φανέλα του Παναθηναϊκού.

O Παναθηναϊκός έκανε την δουλειά το μεσημέρι της Κυριακής κόντρα στην Λαμία, τα φώτα ήταν λογικό να πέσουν πάνω στον Φώτη Ιωαννίδη για τα δύο γκολ που πέτυχε, ωστόσο, η εμφάνιση του Μιγιάτ Γκατσίνοβιτς ήταν πραγματικά εξαιρετική και «γέννησε» ελπίδα για το παρόν και το μέλλον του Σέρβου μέσου στο «τριφύλλι». Ο διεθνής άσος έδωσε πράγματα που έλειπαν από την μεσαία γραμμή των «πρασίνων», χρησιμοποιήθηκε σε διπλό ρόλο από τον Ιβάν Γιοβάνοβιτς και έδειξε μερικά από τα προτερήματά που τον έκαναν να ξεχωρίζει τα προηγούμενα χρόνια στην Bundesliga. Πάμε να τα δούμε με την βοήθεια του Wyscout.

Οι δύο ρόλοι

Οι «πράσινοι» ξεκίνησαν το παιχνίδι με διάταξη 4-3-3 αλλά όπως έχουμε αναφέρει κι άλλες φορές κατά το παρελθόν, το «σύστημα» δεν λέει παρά μόνο τα απολύτως απαραίτητα για την ταυτότητα μίας ομάδας και την τοποθέτηση των ποδοσφαιριστών της πάνω στο χορτάρι. Ο Παναθηναϊκός σε φάση επίθεσης ήταν τακτοποιημένος στον αγωνιστικό χώρο με ένα ξεκάθαρο 3-4-2-1 ή 3-2-5 αν προτιμάτε, με τον Φακούντο Σάντσες να υπηρετεί καλύτερα(λόγω πλάτους) σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια, τον ρόλο του τρίτου στόπερ όταν η ομάδα του είχε την κατοχή της μπάλας. Σένκεφελντ, Βέλεθ, Σάντσες οι στόπερ. Αριστερός χαφ ο Χουάνκαρ, δεξιός ο Παλάσιος, κεντρικοί μέσοι ο Ρούμπεν με τον Βιγιαφάνιες. Αϊτόρ και Γκατσίνοβιτς στα μεσοδιαστήματα πίσω από τον Ιωαννίδη.

Ο «Γκάτσι» σε αυτό το σχέδιο υπηρέτησε δύο ρόλους. Έπαιξε τόσο στον άξονα ως «8-10» πίσω από τον σέντερ φορ όσο και ως ακραίος, αλλάζοντας θέσεις με τον Παλάσιος. Η τακτική του επάρκεια και τα χαρακτηριστικά του, δίνουν την ευκαιρία στον προπονητή του Παναθηναϊκού να προτιμά αυτή την επιλογή για να πάρει όσο δυνατόν περισσότερα πράγματα από έναν χαρισματικό ποδοσφαιριστή. Η ταχύτητα, η άριστη τεχνική του κατάρτιση, οι κινήσεις στον χώρο και η διορατικότητα με την μπάλα στα πόδια καθιστούν τον 27χρονο άσο ιδιαίτερα επικίνδυνο και στις δύο αυτές θέσεις. Παράλληλα, αποτέλεσε και σημαντικό «εργαλείο» στην πίεση που άσκησε το σύνολο, τόσο στο build up της Λαμίας όσο και στην άμεση επανάκτηση της κατοχής.

δχα

σχζ

Οι στιγμές δημιουργικής ποιότητας

Με εξαίρεση τον Λούκας Βιγιαφάνιες, ο άξονας του Παναθηναϊκός δεν φημίζεται για την δημιουργία του, δεν φημίζεται για την αποτελεσματικότητά του εκεί όπου οι επαφές κάνουν την μεγάλη διαφορά. Στα τελευταία μέτρα του γηπέδου. Ο Γκατσίνοβιτς κόντρα στη Λαμία είχε δύο στιγμές που αν αποτελέσουν κανόνα και δεν ήταν η εξαίρεση, τότε οι «πράσινοι» θα ανεβάσουν σημαντικά την παραγωγικότητά τους από τους ποδοσφαιριστές της μεσαίας γραμμής.

Στο 16′ και ενώ χάρη στην ταχύτητά του έχει ξεφύγει στον άξονα βλέπει την κίνηση του Αϊτόρ και στέλνει την μπάλα στην πλάτη του αμυντικού της Λαμίας, προσφέροντας στον Ισπανό εξτρέμ μία καθαρή εκτέλεση.

σζ

Στο 50′ «αδειάζει» με υπέροχη προσποίηση τον προσωπικό του αντίπαλο στον άξονα, φεύγει στον χώρο και κάνει την ιδανική κάθετη πάσα στον Ιωαννίδη, δίνοντας δύο επιλογές στον Έλληνα φορ στα όρια της περιοχής. Να ντριμπλάρει και να σουτάρει ή να πασάρει δίπλα στον αμαρκάριστο Αϊτόρ.

axz

pjk

Εκτός από τα παραπάνω, ο παγκόσμιος πρωταθλητής με την U20 της Σερβίας, είχε δύο τελικές προσπάθειες στον στόχο στα όρια της περιοχής. Και στις δύο ο Σαράνοφ έδιωξε δύσκολα σε κόρνερ. Άρα εκτός από την δημιουργία, ο Γκατσίνοβιτς έφτασε δύο φορές σε θέση βολής, σε μία εμφάνιση που δίχως αμφιβολία δημιουργεί προσδοκίες ενόψει της συνέχειας. Σε πρώτη φάση δείχνει να προσθέτει στοιχεία που έλειπαν, όπως η ταχύτητα, η έκρηξη, η διορατικότητα και η ενέργεια.

Y.Γ1: Δεν υπάρχει κάτι που να αξίζει να σχολιάσουμε ενόψει της αυριανής αναμέτρησης με τον Απόλλωνα στη Ριζούπολη. Η νίκη, το «τρίποντο» είναι απλά το αυτονόητο που πρέπει να κάνει ο Παναθηναϊκός. Τόσο απλά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ